Us

Daisypath Anniversary tickers

Alisha

Lilypie Kids Birthday tickers

Asyraf

Lilypie Third Birthday tickers

Next Generation

Lilypie Maternity tickers

Saturday, August 13, 2011

Riang ria dibalik tirai

Assalamualaikum Readers,

Hari ni hari sabtu.

Yes2!dapat jugakla merehatkan diri n otak dr alam kerja..huhu

agak bosan sebab hubby kerja :( ..xde teman berbicara buat beberapa jam.huhu


so sesi pagi dimulakan dgn kemas mengemas.

yes!saya suka berkemas..
berkemas menjadikan saya bertambah sihat.
sebab ape bertambah sihat kwn2?

sebabnya bila berkemas, badan kita akan mengeluarkan peluh.
Insya Allah badan menjadi sihat coz toksin2 dalam badan kita ni akan keluar :)

settle mengemas, saya merilekskan minda dgn memasang lagu2 raya sa
mbil menggodek2 laman 'muka buku' n BW...haha!baru 13 hari berpuasa dah kepochi dgr lagu raya :D
argh..xperlu kata ape2lah..senyum saja hokay :D

tup2 hubby kol soh masak dulu coz blk keje nnt nak ajak jenjalan kat JJ Bukit Tinggi.
horayy..cooking n jalan2 time!
dalam hati dah berkira2 nak buat telur bungkus, sayur taugeh goreng n pencuci mulut kuih popia grg..


so tepat 1.00pm saya dah terkinja
2 kat dapur.haha
mcm nk makan tengahari lak rasenyee :o

campak sane campak sini, gulung sana gulung sini,maka siaplah menu berbuka.
owh..sayur n popia akan di goreng time balik nnt =)

tgk jam dah pukul 3.10pm. yeah!hubby dah otw balik..
ambil wudhu, solat zuhur, mengaji n siapkan diri seberapa pantas. :D

sampai kat JJ just jalan2 cuci mata..
sane sini sales sampai naik juling gak la biji mata kami ni haa...haha!
fikirkan tgh bulan je nih..kalau x,dah lama rembat 1 2 helai..

hubby ckp, xpe sayang.hujung bln ni kita shopping ek..
saya pun senyum dgn segedik2nya..haha!

masa tuk berbuka!
tepat 7.00pm sampai umah.
tugas saya prepare juadah berbuka n hubby buat air
.
saya request air ribena n mix oren+pineaple natadecoco :)

nasi+telur bungkus+taugeh grg+salad+popia grg+ribena+mix oren n natadecoco

Alhamdulillah...
inilah rezeki kami tuk hari ni..makan dengan hati yang gembira...
tata...

suap2: seronok dpt berkhidmat tuk hubby. sumtimes rase menyesal gak la kawin lambat.apa pun jodoh semua di tangan DIA...

4 comments:

:.noRuL.: said...

hari nie sy lak nk buat popia...yay..
berkhidmat utk kelurga...

:)

ctmah said...

norul:hihi..tunggu :)

~ NANA ~ said...

weekend baru ni pon i berpeluang masakkn utk hubby...rse seronok sgt! hihi

ctmah said...

betulla nana.walaupun saya ni xberapa pandai masak,tp rasa puas sgt2 sbb dpt masak tuk hubby.hihihi