Us

Daisypath Anniversary tickers

Alisha

Lilypie Kids Birthday tickers

Asyraf

Lilypie Third Birthday tickers

Next Generation

Lilypie Maternity tickers

Thursday, May 03, 2012

baby tersepit

As salam Readers

sejak kebelakangan ni asyik sakit jek kat bahagian kiri perut n sakit tu automatic effect kat my butt. bila balik kampung je ngadu kat mak. pastu mak suggest g urut ngan bidan.
mula2 tu macam nak tak nak je sebab takut effect kat baby.
tapi, tawakal je la..lagipun akak2 memang selalu urut perut ngan bidan.

so before balik cni, saya ngan mak pun g la rumah bidan.
chitchat2 n makcik tu gelak je sbb sakit tang punggung.
makcik tu pun dok pegang2 perut n terus cakap Insya Allah perempuan ni.
saya senyum sambil angguk2 jek.
makcik bidan cakap, kuasa Tuhan kita tak tahu. mana la tahu tetiba berubah ke.
saya pun senyum jek.

bila makcik pegang bahagian kiri, terus dia cakap budak ni tersepit.
patutla sakit sebelah kiri. kuat menekan sebelah kiri ni.
then makcik tu tekan sebelah kanan plak. seriously x sakit.langsung x rasa pape.
makcik ckp sebelah kanan kosong sbb budak ni dah terselit kt sebelah kiri. baby takleh gerak ke kanan.tu yang kosong.
uuu!seriously masa makcik tu explained, saya dah cuak2 gak.mcm2 saya fikir.
baby ok ke..baby sihat ke.. hopefully adik baby ibu ni sihat selalu...

then makcik mula sapu minyak, baca ayat2 suci, sebut nama saya n tolak ke bahagian bawah.. time sapu minyak,saya macam cuak2 gak sbb org ckp xleh sapu sembarangan minyak kan. tp takpela, saya tawakal n berserah kat DIA je.
makcik tu tolak, pusing, urut  5, 6 kali gak la..
masa dia tolak tu, sakit jugak la.rasa nak terkencing pun ada..huhu
sambil tahan sakit, sambil tu la mulut saya dok terkumat kamit baca Al-Fatihah, 3 kul, doa Nabi Yunus.
harap sangat2 adik baby baik2 aje dalam tummy ibu ni.

at the end saya rasa sebelah kiri ni macam dah tak sakit. 
even my butt pun dah tak rasa sakit sejak 2-3 hari ni.
hopefully semuanya baik2 aja.

Doakan kami sihat selalu yek

daaaaaaa

2 comments:

:.noRuL.: said...

moga awk n bby dilindungiNya sll..
moga dipermudahkan semua..

amin

:P

ctmah said...

thanks huda!muahhhsss :p