Us

Daisypath Anniversary tickers

Alisha

Lilypie Kids Birthday tickers

Asyraf

Lilypie Third Birthday tickers

Next Generation

Lilypie Maternity tickers

Tuesday, May 22, 2012

Bulan Allah

As salam Readers,

Bulan Rejab adalah bulan ketujuh dalam kiraan taqwim Hijriyyah. Bulan ini termasuk salah satu di antara bulan suci dan dinamakan sebagai bulan Allah. Nabi Sallallahu 'alaihi wasallam bersabda bermaksud:"Bulan Rejab bulan Allah, bulan Syaaban bulanku, dan bulan Ramadhan bulan umatku."

Bulan Rejab juga dianggap bulan istimewa kerana pada bulan ini berlaku peristiwa Isra' dan Mikraj Nabi Muhammad Sallallahu `alaihi wasallam.

Dalam bulan ini, kita digalakkan untuk berpuasa dan bersedekah (bagi yang kurang mampu)
 
Sama-samalah kita merebut peluang ini dan semoga amalan kita akan diterima oleh Allah Subhanahu Wata'ala.

awal2 pagi lagi dah bangun dengan niat nak bersahur n puasa.
harap2la dapat tahan. if tak tahan, halfday saya buka puasa laa :)

adek baby support ibu yek.kalau adek baby lapar, adek baby kick ibu selalu tau.
so ibu boleh buka puasa :)

5 comments:

:.noRuL.: said...

insyaAllah
kalau larat teruskan
tp kalau x larat jgn paksa diri k.

:P

LisaLisut said...

waaaa malu lak rasenye dgn u. i xganti lg puasa thn lps. i suruh husband i byrkan jela nt.huhu.gud luck ctmah. kalau u berjaya mana tau i bole try gak.i xberani lg try puasa sbb... br lmbt mkn skit je dh menggelupur lapar nk pengsan.tu yg i mls nk puasa tu ;p

ctmah said...

norul: nasi grg dh menanti ni.hehehe

lisa: x rasa lapar, tp so thirsty..hehe!hari ni 1/2 day je kot.esk2 cuba lg la..jum try lisa!i support u!hehehe

Anonymous said...

so... dpt posa penuh ke smlm... hurmmmm

*sms*

ctmah said...

x pun sbb ada org bwk bekal tuk sya.syg plak x makan.continue next monday, Insya Allah :D