Us

Daisypath Anniversary tickers

Alisha

Lilypie Kids Birthday tickers

Asyraf

Lilypie Third Birthday tickers

Next Generation

Lilypie Maternity tickers

Wednesday, August 01, 2012

.....

As Salam Readers,

Alhamdulillah, saya masih lg berpuasa hingga ke saat ini.
Malam tadi g tarawikh macam biasa.
Sampai agak lewat sikit, time tu dah selesai azan isyak.
So tempat solat wanita dah penuh n MIL soh tunggu jek kat pintu masuk tu.
Bila dah rapatkan saf, ada la ruang tuk kami berdua n saya dok kat tepi pintu masuk tu.
Tiba2 ada sorang kakak ni dok lambai2 soh duduk sebelah dia, so saya pun p la ctu sambil sengih2.

Kakak "Bahaya dik dok tepi pintu ni, nanti org tolak2 pintu terkena perut"
Saya "owh, org tak terfikir la pulak, sambil sengih"
Kakak "amek berkat, amek berkat" - sambil pegang perut saya
Saya "sengih jek"

Selesai solat isyak, duduk kejap n borak2 ngan kakak tu.

Kakak "Akak dah 4 tahun kahwin, tapi takde rezeki lg" - sambil pegang perut saya
Saya "owh yeke(tetiba rasa sedih)akak tak berubat, jumpa doktor?"
Kakak "macam2 akak buat dik, berubat dah 2 x.jumpa doktor pun dah"
Saya "owh..takpelah kak, Insya Allah ada rezeki akak nnt"
n macam2 la yg kami borakkan n stop bila nak sembahyang tarawikh.

Saya buat tarawikh 8x jek. then bila jemaah wanita dah ramai yg balik, saya duduk saf paling belakang n continue buat witir.
bila selesai witir, saya tengok akak tu x balik lg.rupa2nya dia tunggu hubby datang pikap.
masa nak balik, saya salam,peluk n bg kata2 semangat kat dia...

Aku berterima kasih padaMu Ya Allah atas rezekiMu yang paling indah ini...
Kau lindungilah anak yang berada di dalam kandunganku ini...
Biarlah ia menjadi anak yang soleh dan solehah...

saya mengerti perasaan mereka yang inginkan anak sbb saya pun begitu jua.
saya harap Allah makbulkan permintaan setiap ibu2 yang inginkan zuriat dari benih mereka sendiri..amin

5 comments:

aTy _faRed~ said...

yeah..saye jugak mengerti...saye pon lame nak mengandung baik lepas keguguran yang pertama...

~ NANA ~ said...

i rasa sedih la baca entry ni :( semoga satu hari nanti Allah bagi jugak rezeki anak kat akak tu

anaztasias nora aira said...

nora pun belum ada lagi tapi nora tawakal pada Allah sahaja.

:.noRuL.: said...

Sedih bce entri awk ni...moga Dia makbulkan doa kakak tue..

ctmah said...

nana,norul: amin :)
nora: Insya Allah ada rezeki awak tu