Us

Daisypath Anniversary tickers

Alisha

Lilypie Kids Birthday tickers

Asyraf

Lilypie Third Birthday tickers

Next Generation

Lilypie Maternity tickers

Monday, February 18, 2013

saya dah masuk 6 bulan

As Salam Readers,

saya dah masuk 6 bulan semalam...
Alhamdulillah, saya masih minum susu ibu
susu ibu masih banyak lagi
mungkin cukup untuk tampung sehingga saya berumur 1 tahun
n mungkin sehingga 2 tahun
 
semalam ibu bagi mamam puri pear
ibu buat stock untuk 4 hari
saya suka sangat
brupptt..tetiba aja saya sendawa sendiri
lepas tu saya dah start main2 sembur
tu tandanya saya dah kenyang

pagi tadi, ibu bekalkan saya puri pear 2 bekas n susu 4 botol (18oz)
acik nursery tanya, mana nestum saya?
ibu terus jawab "saya buat puri pear untuk Alisha. acik cairkan n bubuh susu saya sikit"
minggu lepas acik tu bagi saya mamam nestum 2 hari tanpa pengetahuan ibu
ibu tak marah tapi ibu rasa sedih sangat2 sebab niat ibu mmg nak masak sendiri untuk saya
bukannya nestum tu tak baik, tapi ibu nak yang terbaik untuk saya
mungkin satu hari nanti ibu akan bg jugak nestum kat saya sebagai makanan sampingan..mungkin

lagi buat ibu sedih bila hari jumaat tu saya minum 2 botol je susu ibu
ibu tak tau sebab apa n ibu bukannya tak nak tanya
tapi ibu tak nak acik tu rasa tak sedap
nanti acik tu jaga saya pun gitu-gitu aja
tu yang ibu tak nak
padahal, ibu saya sangat cerewet
depa tulis nama kat towel saya,lampin saya
habis turun color
ibu mengomel dekat ayah sambil clorox n rendam ngan sabun baby
masa ibu cuci teat saya, 1 teat tu berlubang besar
ibu pun mengomel kat ayah
ibu cakap kalau teat murah takpelah jugak
lepas tu ibu tukar dengan teat yang baru
tapi itu lah ibu
ibu suka mengomel kat ayah, kawan baik ibu cik da n SIS
itu je ibu mampu buat
ibu berbintang taurus
taurus ni keras kepala tapi selalu mengalah....
 

happy 6th months sayang...semoga Alisha membesar dengan sihat n itu sudah cukup membahagiakan saya...amin

16 comments:

e k i n ♥ y u s r i said...

bambamnye die
lepas nie boleh makan plak

:.noRuL.: said...

erm..xpe wak..moga2 Alisha membesar dgn sihatnya..insyaAllah dipermudahkan..
hepi 6 months old syg Alisha..
muah2

~ NANA ~ said...

yeayy alisha semakin membesar..untung alisha ada ibu yg prihatin :)

~ NANA ~ said...

yeayy alisha semakin membesar..untung alisha ada ibu yg prihatin :)

LisaLisut said...

Ha cmne bleh ade lubang kt teats? Bkn u anta nursery ke ctmah ke bs? Huhu. I xbuat pear kt hannah sbb u xske pear.lol.bole ikut selera mak lak kn huhu.hepi 6mo alisha

yUmiE AzuRa said...

bile bsrkn teat ikt pndai die,itu mmg melampau!
xtau nk ckp pe yg boleh comfortkn awk.but sye paham pe yg awk rse even though kte faced benda yg b'beza dlm bsrkn ank..
all the best ctmah!

Asz Miza said...

happy 6 mos Alisha..officemate i pun anta anak umah bs bila tgk teats da kena potong..bukan takat besar sikit ni besar banyak..macik tu kata sng bg anak makan ikut botol..dasar pemalas. I ni x tau klo ammar start makan macam mana..risau jugak jadi tah pape kat umah bs.

e.t.t.y said...

hello kaisara comel - umar yg cakap... =)

takpe, sooner or later mungkin diperlukan nestum tu. tp jangan terlalu kerap...

ibu kena super duper rajin pasni okayyy...

MimahAjil said...

hm...kesian ibu Alisha kn acik tu buat ibu macamtu...
hm...yela bila kita hantar ank kita kt org ni..mmg camtu la cubaan yg Allah bg...cuba slow talk ngan akak tu...
Alisha comel semoga kamu membesar dengan sihat ye...Ameen :)

Bazilah (^0^) said...

bestnye alisha dah dpt susu ibu smpi 6 bulan. Hopefully bazi pon berjaya menyusukan maryam smpi 6 bulan n insha ALLAH 2 thn..tmah, bazi nk tnye sket leh, masa alisha 3m ++ ctmah, bekalkan berape oz ek susu ke nursery?? Bazi skrg bagi 15 oz, tp risau x cukup sbb mcm cukup2 je skrg ni

Aeen said...

comelnya dia..geram kt pipi tu....dah 6 bulan dah...cepat je rasa masa tu berlalu kan..

Veelara Shamsyul said...

Xpe pasal nestum tu....bleh je mkn tp jgn slalu k..sb kdg2 baby ni ade ms xnk mkn lgsg..utk elak die lapar,i bg nestum...gitu la.
Pasal teats tu hmmm.agak bhya sbnarnya klu bg mkn ikut botol susu.....
Kejap sgt ms blalu.6 bln da die ek....smoga mbesar dgn sihat ....

Aty_Fared said...

Pasal bs ni mmng ssh nk ckp bnyk..die buat ikut suker die jer..sakit hati kan...sabar je lah..

Bulu mate kemain melrntik...!! Comel bambam...:-)

ctmah said...

all: amin..tq kawan2 =)

lisa: i hantar nursery..xtau la camne.either cuci ganas or tertukar teat.Wallahualam

miza:Insya Allah ammar ok..jgn fikir lagi =)

etty:hi mama umar =) harap2lah rajin macam u kan.hikhikhik

bazi: 3m++ nenek still jage lg.hihi!time nenek jage, Alisha mmg kuat minum.everyday i standby 3oz (6 botol). bila masuk 5m i buat 4oz(6 botol).sampai la sekarang

aTieYusof Family said...

Pipi bam-bam...Alisha comelll sgt..:)

mama ila said...

heppy 6months old Alisha..comel sangat!!!!!