Us

Daisypath Anniversary tickers

Alisha

Lilypie Kids Birthday tickers

Asyraf

Lilypie Third Birthday tickers

Next Generation

Lilypie Maternity tickers

Wednesday, December 18, 2013

Party Mommy Gojes Blogger Say YES to PnD Protection

As Salam Readers,

Hi uolss =)
Alhamdulillah dan aku rasa happy sangat-sangat sebab di beri peluang untuk melibatkan diri lagi dalam event YES to Pneumococcal Vaccine ni. Terima kasih diucapkan kepada Puan Chan Li Jin (Pengasas Program Kempen YES Pneumococcal Vaccine) dan Mama Aqil Erina Asmawani kerana sudi menjemput kami-kami ke majlis parti blogger mummy gojes  pada sabtu lepas yang bertempat di KPJ Selangor, Shah Alam. Terima Kasih juga aku ucapkan kepada Datuk Dr. Zulkifli dan Dr. Yong Junina kerana sudi share maklumat dan meluangkan masa bersama-sama kami blogger mummy gojes. Korang memang BEST sangat-sangat..cayalah!!! =)

label yang buat aku teruja kejap!hihi


Seriously aku rasa beruntung sangat-sangat dapat join parti ni sebab ia bukan sekadar parti, malahan ia lebih kepada ilmu, maklumat dan mesej penting untuk kita semua. Semua informasi yang doktor dan nurse sampaikan memang sangat berguna untuk kita baik yang bujang mahupun dah berkeluarga.

melalui parti ni, aku dapat tahu lebih lanjut mengenai:
1) apa itu penyakit pneumococcal 
2) demonstrasi urutan bayi
3) demonstrasi bantuan kecemasan untuk kanak-kanak

1)  Apa itu penyakit pneumococcal - Presented by Datuk Dr. Zulkifli


Dalam slide powerpoint ni, beliau menerangkan dengan lebih lanjut mengenai penyakit pneumococcal di kalangan bayi dan kanak-kanak, beserta dengan gambar dan contoh kes. Apa yang aku suka mengenai Datuk Dr. Zulkifli ni adalah mesej yang beliau sampaikan sangat terang dan senang untuk kita fahami. Masa ni Alisha sangat aktif OK. penat aku dok kejar dia jek!huhu!nasib baik tak tertanggal kain ibu nak!

tengok betapa aktifnya anakku ini!!!

 2) Demonstrasi urutan bayi - Presented by Datuk Dr. Zulkifli

rania anak ciknaa

Seriously aku suka part ni, siap rekod video lagi. Selalunya aku urut Alisha biasa-biasa aja dan ikut suka hati aku je nak urut camne. Rupa-rupanya nak urut bayi pun ada teknik tertentu. Bertuah sungguh baby rania anak ciknaa dapat jadi model. Kemain suka lagi rania tersengih kena urut dengan Dr. Zul. Tetiba terasa eh tangan aku lagi kasar kot dari tangan Dr. Zul. haha! Suka tengok cara Dr. Zul urut rania. Penuh tertib dan sangat lembut sekali. Salah satu pesan Dr. Zul, 'buat urutan sebanyak 6 kali ye.'

3) Demonstrasi bantuan kecemasan untuk kanak-kanak - Presented by Nurses KPJ


Yang ni pun aku suka gak! Nurse ajar cara kaedah nak buat CPR untuk baby dan toddler, sekiranya bayi tercekik atau tersedak susu. Ilmu ni sangat penting dan wajib kita belajar OK. Bila tengok Puan Chan Li Jin upload gambar dalam FB, mak aiii!! kemahen lagi ctmah, siap tertonggeng2 lagi punyalah nak menimba ilmu..hihi! Ape ada hal. Nak seribu daya, tak nak seribu dalih.

Dan yang paling best tu ada peraduan foto 'baby say yes!' 
so mestilah Alisha wajib masuk..hihi!
nah ku taruhkan gambar ni. Harap-harap memenuhi syarat ye para juri sekalian =)

Alisha di sebalik Kotak dan Dinding Pameran YES
Alisha dan Dr. Yong Junina, doktor yang sangat peramah n sporting
Alisha dan Datuk Dr. Zulkifli =)

Walaupun aku ni pemalu, tapi aku tak rasa rugi pun kenal korang-korang semua.
Macam-macam aku dapat belajar, macam-macam aktiviti aku dapat join.
Even aku ni ibu mengandung yang penat dok kelek Alisha ke sana ke mari berdua aje, tapi aku rasa puas sangat-sangat. Terima Kasih Allah sebab bagi aku kudrat yang tak ternilai ini =)

5 comments:

erin said...

hebakla mu tmah, alisha kemain kuat sore dia..mmg aktif! hehe

Shasha Azmar said...

timah, ku tgk blog erin, nampak dah perut mu kan..
**komenloeclasskan???hahahahahade aku kesah??

Umi Qi said...

Good job mama alisha...anda penyokong utama dalam kempen ini....best kan dapat mcm2 ilmu anjuran kempen ini....bertuah sgt2 rasa...dah lah free, Allah....

aznor ibrahim said...

laki sy tu brsungguh sgt dgr cane nk cpr baby..haha..kempen yang sgt2 informative :)

mrs kayrul said...

ralat sangat x dapat join hari tue...huhuhu