Us

Daisypath Anniversary tickers

Alisha

Lilypie Kids Birthday tickers

Asyraf

Lilypie Third Birthday tickers

Next Generation

Lilypie Maternity tickers

Thursday, November 06, 2014

penantian suatu penyiksaan!

As Salam and Sejahtera Readers,

tajuk sesuatu betul..haha!
just nak share aku dah dapat kunci rumah!
weh0ooo Alhamdulillah =)


Masya Allah, macam tak percaya dah ada rumah sendiri. walaupun rumah kecik size 756 square feet aje, tapi siyes rasa syukur sangat-sangat sebab ada rezeki aku nak beli rumah sendiri. buat masa ni aku mampu beli apartment aja =)

kontraktor dah cari n aku soh en harriz ni buat lamsum terus. malas aku nak pening-pening kepala cari lain-lain kontraktor. aku decided buat lamsum terus sebab harganya murah sikit. eh murah banyak kot. eh entahla labu. kalau buat satu-satu ni mesti mahal jugakkan (sebelum tu dah tanya ngan kontraktor lain, buat 1-1 memang tekan harga nowk!prftttttt!

renovation belum start lagi sebab rumah tu ada defect sikit. alah sikit je kot defectnya, pemulas pili mandi takde, getah tingkap bilik tengah takde n ada kesan crack sikit kat bilik tengah. 3 tu aje tapi report makan masa sebulan!lol betol!!!tapi takpe, nanti selang 2 hari aku follow up dengan property.hahaha

ahad lepas dah beli 4 kipas. 2 rubini, 1 kdk n 1 khind. dehhh kenapa lain-lain brand?
ehhh suka hati akulah nak lain2 brand.haha! ruang tamu ngan masterbed room nak boh rubini, bilik nom 2 boh kdk n bilik nom 3 boh khind. saja nak tengok mana 1 laju mana satu slow. ikutkan bilik nom 2 and bilik nom 3 takde besi penyangkut kipas tu, so aku dah habaq awal-awal kat kontraktor nak boh kipas =)

tiles aku nak survey weekend ni. maybe area jalan reko kajang. ni pun hasil google sana sini. ada yang kata jalan ipoh pun murah jugak. ahhh takpelah. bek aku usha kat jalan reko dulu.hihi! lampu memang aku nak beli kat house of lighting puchong. ni pun hasil google sana sini :D aritu dah pi and dah usha lampu mana yang berkenan. beli je dak lagi. aku tengok setiap orang yang masuk kedai tu mesti keluar bawak beg plastik berkotak-kotak. kami??? yilekk kosong hahaha!

tak sabarnya nak deko teko meko!!! T_______________T

 


6 comments:

e k i n ♥ y u s r i said...

waaa....
tahniah2

aznor ibrahim said...

tahniah2! tak kesah la apartment pon..janji rumah sendiri.best2!

Aeen said...

congrats dah dapat kunci rumah..ain je belum dpt2 lagi..

mommycha a.k.a kak jenab said...

hoi baru ade kekeke :)
tahniah mah, semoga berjaya eh?..hahahha

Didie Kamila said...

tahniah..mesti excited sngt nk deko2 dan dduk rmh sndri kn..

YaNg AyEsHa said...

wah..bestnye nak renovate rumah..rumah kita kat kampung baru siap sebelum raya, skrg dh byak yg defect..sakit ati bila tengok